התאמה בין סוככים מעוצבים לריהוט גינה מסוגנן

הסוכך נחשב לפתרון ההצללה האולטימטיבי למרפסות ולגינות כאשר בשנים האחרונות ניתן לראות נבחרת עיצובים מרשימה בזירת הסוככים. הבחירה בסוכך נעשית על פי מגוון פרמטרים מגודל החצר או המרפסת וכן סוג המפתח או החלון, מנגנון הפתיחה והסגירה ועוד.

אך גם לחזות הסוכך יש חשיבות בבחירה במיוחד לאור ההשקעה הרבה כיום בתכנון הארכיטקטוני של הבית ובעיצוב החצר, לרבות בחירת ריהוט גינה מסוגנן, החיפויים החיצוניים של הקירות, הצמחייה העשירה. 
חשוב שהסוכך יתכתב עם שפה העיצובית הקיימת או להפך, יהיה מנוגד לה וכך ייצור אפקט ויזואלי מעניין.

בהיר או כהה – זו השאלה

הבד הייחודי של הסוכך עמיד בתנאי מזג האוויר ובמיוחד בפני קרינת השמש. ניתן לבחור סוככים מבדים בהירים או סוככים מבדים כהים וגם זו בחירה עיצובית. 
אם תרצו לייצר מראה קלאסי וניטרלי בקווים מינימליסטיים ולהשיג אווירה של רוגע, הרי שסוככים בהירים הם מה שחיפשתם. סוככים בגוונים עזים יותר כמו סגול חציל, כתום ובורדו מושכים תשומת לב עיצובית ומדגישים את האזור המוצלל ומייצרים אווירה דרמטית יותר.

תוכלו לבחור את ריהוט הגינה על פי הצבע הבולט של הסכך וכך להמשיך בקו סגנוני אחיד והרמוני את המראה של החצר או המרפסת. למשל, ריהוט גן בהיר המתמזג עם סכך בהיר או נהפוך הוא – מערכות ישיבה בגוונים עזים שיבלטו יותר על רקע של סוכך בהיר.

התאמה סגנונית

לצד סוככים בגוונים אחידים, ניתן למצוא מגוון רחב של סוככים עם אלמנטים משדרגים בדמותם של הדפסים ולא רק בבתי עסק המעוניינים להעביר מסר פרסומי. בתים רבים אימצו את המראה המודפס בסוככים כמו למשל, סוככים עשירים באפקטים גיאומטריים ובעיקר בפסים המגיעים בווריאציות מרעננות של פסים רחבים, צרים, בצבעוניות מנוגדת כמו שחור לבן, צהוב לבן וכדומה.

התייחסו להתאמה הסגנונית בין הסוכך לריהוט הגן הנבחר. למשל, סוכך בסגנון כפרי ישתלב עם מערכות ישיבה בסגנון כפרי עשויות מראטן סינטטי או שולחן אוכל עשוי טיק ואילו סוכך בעל מראה מודרני יתמזג עם ריהוט גינה בסגנון מודרני העשוי מאלומיניום.

הגודל קובע

חשוב לשמור הן על קשר ויזואלי אך גם על קשר פונקציונלי בין הסוככים לרהיטי הגינה. הגודל משחק תפקיד משמעותי. בבואכם לבחור ריהוט גינה מתאים אם כבר נבחר סוכך התייחסו למידות של הרהיטים, כיוון שבמדינה שמשית כמו ישראל כמעט אף אחד לא מעוניין לשבת וליהנות מזמן איכות בשמש ויש לוודא שהסוכך מכסה את הטווח הרחב ומצל על הרהיטים, כך שהם ישמרו על עמידות גבוהה לאורך זמן.

היום ישנם רהיטי גינה בהתאמה אישית המוצעים במגוון גדלים וסגנונות כאשר למרפסת קטנה יחסית עם סוכך מתאים יתאימו מערכות ישיבה קומפקטיות יותר כמו ספה דו מושבית ובצדדים כורסאות בעוד במרפסות או בגינות רחבות ידיים ניתן להציב תחת הצללת הסוכך גם מערכת ישיבה גדולה ורחבה יותר, למשל, תלת מושבית.

חוויית האירוח אף היא משחקת תפקיד בהתאמה בין הסוכך לריהוט הנבחר. וודאו שגם הפריטים המשלימים שנבחרו כמו שולחן גינה, ערסלים ונדנדות אף הם יחסו תחת צל הסוכך. כשמדובר במרפסת או בחצר גדולה כדאי לבחור סוככים שיצלו מכל הכיוונים האפשריים כך שמי שיושב למשל לשולחן האוכל בגן ייהנה מהצללה מיטבית בכל מושב בו יבחר.

עניין של קומפוזיציה

הסידור של ריהוט הגינה משפיע על התוצאה. אם מדובר בסוכן עגול במרפסת עגולה, ניתן לבחור מערכת ישיבה פינתית או כזו שניתן לסדר במעגל או ב-ח' על מנת שהסוכך יצל על הריהוט והיושבים. במרפסת או בגינה קטנות יחסית, תוכלו לצופף בין הרהיטים ולצמצם מרווחים בין הפריטים כך שהם יהיו תחת קירוי ולא בשמש. שלבו את השולחן בין הספות ולא לצדי הספות וגם את הערסל מקמו באזור מוצל וודאו שגם בשעת נדנוד היושב יימצא מתחת לסוכך ולא באופן חלקי בשמש.

בין אם בחרתם בסוכך לפני ריהוט הגינה ובין אם בחרתם קודם בריהוט הגינה ורק לאחר מכן בסוכך, ההתאמה ביניהם חשובה. בחרו סגנון דומה, מקמו את הריהוט תחת צל הסוכך בסגנון ובדרך בהן תמיד ריהוט הגן יחסה בצל הסוכך ותיהנו מחצר מעוצבת ונעימה.