סוגי הצללה באמצעות סוככים ופרגולות

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לאיכות החיים והבריאות, ואחד התחומים אשר צומחים בצורה הכי משמעותית בשל מודעות זו הוא תחום ההצללה.

היום ישנן תקנות חדשות אשר מחייבות הצללה בכל בית ספר, בריכות שחייה, גני ילדים ועוד. ולכן בכל בנייה חדשה של מוסד חינוך מקדישים תשומת לב לנושא. גם בגני משחקים ציבוריים, אשר עד לאחרונה היה ניתן לשחק בהם רק בערב או בבוקר בגלל השמש, צוברת ההצללה תאוצה.

אבל לא רק במקומות ציבוריים ההצללה הולכת וגדלה, גם בבתים פרטיים ודירות יותר ויותר מקדישים תשומת לב לנושא.

איזה סוגי הצללה קיימים היום?

  • מפרשי או רשתות הצללה: הצללה זו מתאימה לשטחים גדולים כגון מבני ציבור פארקים וגינות גדולות. היא מתאימה לכל עונות השנה, אם כי לעיתים מפרקים אותה בחורף, היא עמידה לגשם אך אינה אטומה אליו.
  • פרגולות – המוצר הוותיק ביותר בתחום. מתאים לשטחים קטנים ובינוניים, בצורתן הקלאסית עשויות הפרגולות מעץ אבל לאחרונה אנחנו רואים עוד ועוד חידושים בתחום, כגון פרגולות מאלומיניום ופרגולות מברזל בשילוב אלומיניום. עם התפתחות הטכנולוגיה אנחנו רואים גם פרגולות חשמליות אשר מאפשרות שליטה על רמת התאורה בפנים הפרגולה על ידי הזזה באמצעות מנוע של שלבי – גג, הפרגולה.
  • סוככים – הסוככים מתאימים אף הם לשטחים קטנים ובינוניים, ואנו רואים אותם בייחוד בדירות ובבתים פרטיים, לרוב הסוככים מחוברים לקירות המבנה.

ישנם סוגים רבים של סוככי הצללה

  • סוככי זרועות – סוככים אשר ניתנים לקיפול הן בצורה ידנית על ידי מנואלה והן בצורה חשמלית. יש סוככי זרועות למרפסות ויש סוככי זרועות המותקנים מעל חלונות. יתרונם הגדול של סוככי זרועות הוא במראה היפה והאלגנטי והיכולת לשלוט על רמת ההצללה והתאורה – למשל לסגור את הסוכך בלילה או בחורף כאשר מעוניינים להסיר את ההצללה. חסרונם של סוככי הזרועות הוא בכך שהם אינם עמידים ברוחות עזות.
  • מרקיזות – סוככים בצורת רבע עיגול , אשר מורכבים משלבי אלומיניום עליהם מתוח הכיסוי. גם סוככים אלה ניתנים לקיפול ופרישה, הם מותקנים בעיקר מעל חלונות אך גם במרפסות קטנות אשר המרחק בין הקיר לקצה המרפסת עד 2 מטרים. יתרונם של סוככים אלה הוא בכך שהם עמידים בכל עונות השנה ובכך שהם ניתנים לקיפול. חסרונם הוא בשטח הקטן יחסית שהם יכולים לכסות ובכך שהקיפול שלהם מצריך גובה רב (בסוכך השלבים מתרוממים כלפי מעלה).
  • סוככים קבועים – סוככים אלה אינם ניתנים לקיפול, לרוב הם מיוצרים מקונסטרוקציית ברזל עליה מתוח הכיסוי. סוככים אלה מתאימים לכל עונות השנה ולכל שטח רצוי להצללה.
  • את המידע אודות סוגי סוככי ההצלה השונים אשר ניתן להשתמש בהם תרמה חברת צללית.