בניית פרגולות למרפסות

מאמר אורח

מרפסות הפכו לחלק בלתי נפרד מבנייה של בתים ובניינים חדשים, וגם כחלק משיפוץ של מבנים קיימים. ה"חדרון" הנוסף הזה שממוקם מחוץ לבית או לדירה מאפשר לצאת החוצה כדי להתאוורר קצת, ליהנות מכוס משקה ולנוח ממש בביתנו בלי להרחיק לכת.

למרות היתרונות הרבים של מרפסות, יש בהם חיסרון אחד משמעותי שמונע מאנשים רבים מלצאת אליהם והוא מזג האוויר בחוץ. בישראל הקטנה מזג האוויר חם מאוד במשך ימים רבים במהלך השנה, מה שלא מאפשר לצאת למרפסת כפי שהיינו רוצים כדי ליהנות מהאוויר הצח. בימי החורף הדבר גם לא מתאפשר בגלל רוחות וגשמים שיורדים על המרפסת, אך למרבה השמחה, יש פתרון לבעיות העונתיות הללו.

לצאת למרפסת בכל עת – כיצד זה אפשרי?

על מנת שניתן יהיה לצאת למרפסת וליהנות ממנה בלי להרגיש את החום הקופח, או לשבת תחת מטר גשמים, מומלץ להתקין פרגולה שתשנה את חייכם מן הקצה אל הקצה. פרגולה היא בעצם סוכך מיוחד שמורכב משלבים מקבילים זה לזה שניתן להרים ולהוריד וכן לכוון את הזווית שלהם בהתאם לרצונכם.

פרגולות למרפסות, שמותקנות על עמודים או ישירות לקיר המרפסת, מאפשרות בעצם לווסת את מזג האוויר בתוך המרפסת ולסוכך עליכם בעונות השנה. אם למשל אתם מעוניינים להכניס קצת שמש למרפסת ולביתכם ביום אביבי, תוכלו לפתוח את הפרגולה או להטות את השלבים שלה באופן שיאפשר זאת. לעומת זאת, אם הקיץ מכה במלוא עוצמתו ואתם מנסים לחמוק מהשמש הקופחת, כל שעליכם לעשות הוא לסגור את הפרגולה והאוויר יהפוך להיות נעים יותר.

את ההזזה וההתאמה של הפרגולה ניתן לבצע על ידי מנגנון ידני, חשמלי או כזה שמשלב בין שניהם, כך שתוכלו לווסת את הטמפרטורה וכמות האור החודרת למרפסת ולביתכם בכל עת שתרצו ובלי בעיות.

היכן מומלץ להתקין פרגולות?

מזג האוויר הארץ-ישראלי אינו פוסח על אף אזור, ולכן מומלץ להתקין פרגולות במרפסות בכל מקום שדורש זאת. את ההתקנה מומלץ לבצע לפני שאתם נכנסים לדירה חדשה, כמו דירות למכירה בחריש למשל, כדי שתוכלו לקבל מרפסת עם פרגולה מן המוכן ולרבוץ בה בכל עת שתרצו. גם בדירות ובתים קיימים ניתן להתקין פרגולות, ורבים בוחרים בהן כאפשרות הראשונה לקירוי המרפסות בביתם.

יציאה למרפסת מאפשרת לנו לנקות את ראשנו ולנשום אוויר צח בלי ללכת רחוק מדי, אך זה לא תמיד מתאפשר בגלל תנאי מזג האוויר במהלך עונות השנה. פרגולה פותרת את הבעיה הזו בקלות ובצורה נפלאה ואסתטית במיוחד, כך שתוכלו לשבת במרפסת שלכם בנחת בכל עת שתרצו.