איך לבחור סוככים לגינה?

הקיץ כבר הגיע, וזו סיבה נהדרת לחשוב על פינות מוצלות בגינה או במרפסת. אז אם אתם מעוניינים ליצור שטחי צל מעוצבים, ליהנות מזמן איכות בגינה, לשפר את המראה ולהגדיל את הערך של הבית שלכם, כדאי שתקראו את המאמר שלפניכם.

בעבר, השימוש בסוככים היה בעיקר כהגנה מפני השמש והגשם לבתים. כיום הסוככים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית והגינה, והם משולבים כבר בתכנון הראשוני של עיצובי גינות, מאחר והיתרונות שלהם בעלי חשיבות רבה.

סיבות להתקנת סוככים בגינה

  • הגנה מפני שמש, חום וגשם בכל ימות השנה – הסוככים מגנים על מסגרות החלונות והפתחים בבית מפני פגעי מזג אוויר, כגון: שמש, רוחות, גשם, שלג, ברד. בנוסף, אם רהיטי הבית ממוקמים בסמוך לחלון או לכל פתח אחר, הם חשופים לדהיית הצבע, והסוכך מונע זאת.
  • מפחיתים את עלויות אנרגיה – מכיוון שהסוככים מפחיתים את קרינת קרני השמש אשר נכנסת לאזור המגורים, באופן ישיר מופחתת הטמפרטורה ובהתאם יורדת כמות צריכת החשמל בהפעלת המזגן.
  • שדרוג החיים בבית – בימי שמש חמים, הסוכך יאפשר לכם לשבת בקרבת החלון ולא לסבול מקרני שמש ישירות. נוסף על כך, בימים חורפיים עם גשם, אין צורך לסגור את החלון ולחסום כניסת אויר צח לבית. הסוכך יגן על הפתחים ולא יאפשר כניסת מי גשם לבית.
  • אלמנט עיצובי בגינה – מגוון הסוככים המעוצבים יאפשר לכם לבחור סוכך שישדרג את עיצוב הגינה ואף יוסיף לה קסם ואמירה עיצובית. הגינה תיראה מטופחת ומושקעת יותר, והסוכך יעניק לה אפקט דקורטיבי ומיוחד.

טיפים לבחירת סוככים לגינה

בעת בחירת הסוכך המתאים לגינה, כדאי לקחת בחשבון מספר פרמטרים, כגון:

הצרכים של בני המשפחה – תוכלו לבחור סוכך נשלף שיאפשר לכם לקפל או לסגור אותו בעת הצורך, וכך תוכלו למנוע קרינת שמש ישירה או ממטרי גשם גם לפינה המוצלת וגם לתוך הבית. לעומת זאת, השארתו בצב סגור תאפשר לכם ליהנות משמש חורפית נעימה ומשב רוח קל. יש אפשרות לבחור הצללה קבועה, ואז יהיה לכם מקום מוצל בכל ימות השנה, למגוון אפשרויות אירוח ובכל מזג אוויר.

העיצוב האידיאלי – תוכלו לבחור את הסגנון המתאים ביותר עבורכם מבין העיצובים הקיימים, ואת סוג החומר מהם הם עשויים. הסוככים מגיעים בשלל צבעים, דוגמאות והדפסים, כך שהבחירה תוכל להיות מותאמת בדיוק לסגנון העיצובי של הבית והגינה.

עמידות וחוזק – חשוב לוודא שהחומר ממנו עשוי הסוכך עמיד בפני פגעי מזג האוויר, שלבד יש הגנת UV והוא עמיד בפני דהייה,עובש, ריקבון וטחב. כאשר מדובר בשטח גדול יש לבחור בד נושם וגמיש, שיאפשר לאוויר לנוע דרך הבד וכך לספק זרימת אוויר. בנוסף, וודאו כי איכות צלעות המסגרת חזקים ועמידים גם הם.

לסיכום – סוכך בגינה יאפשר לכם לנצל טוב יותר את מרחבי הגינה, וליהנות מפינה מוצלת בכל זמן שתרצו. המבחר הגדול של עיצובי הסוככים, והאפשרות של בחירת הסוכך המתאים ביותר עבורכם, יאפשרו לכם לשדרג את הגינה בצורה הטובה והמוצלחת ביותר.